TRANSFORMACIÓ DIGITAL

De què parlem?

La societat, el mercat, les administracions públiques i els serveis públics, les relacions personals han incorporat de manera clara i contundent, la utilització d’Internet, xarxes socials, comunicacions telemàtiques... La difusió de les idees, dels missatges, la concreció de projectes i activitats tenen en l’àmbit digital un espai de desplegament que ens obliga a revisar les nostres formes de funcionament.

Això té uns evidents efectes positius perquè pot facilitar la difusió dels nostres projectes i activitats però també té efecte negatius: atacs al dret a la intimitat, ús mercantil i polític de les nostres dades, deixar en mans de programes informàtics (algoritmes) la resolució de problemes que requereixen intervenció humana directa...Les associacions no podem restar alienes a aquesta transformació, aquest canvi d’època, i conèixer el potencial i els riscs que suposa aquesta transformació digital.

Ens cal conèixer com afecta aquesta transformació la nostra activitat i de quina manera podem fer front als nous desafiaments per conjurar els riscs i maximitzar l’eficiència dels seus aspectes positius.

 

Curs on-line: "Campanyes digitals i activisme veïnal" (Descarregeu-vos material didàctic pdf)

Com dissenyar campanyes de comunicació digital des de les AV i federacions efectives? Com escollir quines xarxes socials tenint en compte els públics diana?

Aquests i altres aspectes es detallen en aquesta càpsula formativa de 4 hores que des de Trama: la xarxa d'activitats formatives de la CONFAVC hem organitzat, comptant amb l'expertesa de comunicadores de l'equip de Social.cat. que van impartir aquest curs on-line el mes de març del 2021. 

 

Curs on-line: "Con crear continguts atractius en comunicació associativa? (Canva/ Mailchimp/ Windows MovieMaker"Materil pedagògic 1/ Material pedagògic 2

Seguint amb l’objectiu de reforçar la comunicació associativa de les AV i federacions sòcies, des de Trama  es va organitzar aquest segon curs on-line de comunicació, es va celebrar el 21d'abril l’expertesa de l’equip de comunicadores de La Tricicleta.

Aquest curs té sobretot un caràcter més pràctic amb l’horitzó que s'utilitzin les plataformes de creació de continguts de dissenys atractius– per a xarxes socials, audiovisuals. etc- amb Canva, Windows Movie Maker i Mailchimp.


Va tenir una segona sessió pràctica el 29 d'abril que no es va gravar perquè eren exercicis pràctics.